dinsdag 8 april 2014

Filosoferen op toilet

Tijdens de kerstvakantie nam ik mijn gang en toilet onder handen. Vuile muren werden terug spierwit. Maar omdat wit maar wit is, zat ik met het idee om in het toilet toch een beetje kleur aan te brengen. Dat is er vandaag eindelijk van gekomen. Een likje groen met daarop spreuken die ik via 2dehands.be gekocht had.

Ik had ze mooi uitgelegd, maar tegen dat ze tegen de muur hingen, bleken ze toch niet zo goed gepositioneerd. Twee opties: of opnieuw beginnen, maar dan met een hele hoop ongebruikte gaten in de muur zitten. Of aanvullen met andere spreuken. Ik ga maar voor de tweede optie. Deze zomer ga ik dus op rommelmarktjes uitkijken naar andere tegeltjes.


Ze bevatten volgende wijsheden: van links naar rechts en van boven naar beneden:
  • In het land des levens zingt ieder zijn eigen lied.
  • Geluk is niett te koop
  • Met stenen bouwt men een huis, met liefde een thuis.
  • Bedenk dat een ander anders is.
  • Spaar geen problemen.
  • Tel wat je hebt, niet wat je mist.




De gang smukte ik op met een kadertje uit het huis van moemoe, die vorig jaar stierf. Zo gaan mijn gedachten naar haar uit telkens ik er passeer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten