donderdag 9 januari 2014

CAL 2014 - week 1

Op de valreep klaar geraakt met de opdracht van week 1.
Een keer opnieuw moeten beginnen wegens verkeerd geteld en ook de tweede keer had ik schrik dat ik gemist had, maar blijkbaar klopt het dat ik 193 stokjes heb met 194 opzetsteken. Oef!
Het is niet dat deze opdracht zoveel tijd in beslag nam, maar ik ben intussen nog met een dekentje bezig en met een tas. Kwestie van prioriteiten stellen dus. Ik wou echter niet al achterop geraken vanaf het begin, dus heb de rest vandaag toch maar aan de kant gelegd om deze 2 toeren te maken.
Ik heb het gevoel dat ik wel heel los gehaakt heb, maar voor een deken kan dat misschien geen kwaad.



Toen ik net begon te haken (2 weken geleden dus ;) ), heb ik me een haaknaald van de Wibra aangeschaft. Ze lag best goed in de hand, dus ik was tevreden. Voor dit project wilde ik echter een betere kwaliteit naald. Gisteren kreeg ik mijn Clover Amour in de bus. Wat haakt die hemels! Mijn tip voor beginnende haaksters is echt om meteen te investeren in degelijke naalden. Ook de Prym-naalden die ik van mijn moeder kreeg doen trouwens prima hun werk. Beiden glijden door de lussen als een mes door boter, en dat is hetgene waarbij de Wibra-naald me in de steek liet. Ik haak echt dubbel zo snel met de Clover Amour!

Morgen ga ik meteen proberen om de toeren van week 2 te haken, zodat ik de rest van de week aan mijn andere projectjes kan werken.
Maar voor nu vlug mijn bed in, ik heb de indruk dat sinds ik het haken ontdekt heb, nooit meer tijdig in bed geraak ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten