vrijdag 27 december 2013

Eerste haaksels en breisels

Via Craftastic Sundays kwam ik op het idee van een 'arm knitting scarf', een sjaal die je breit zonder priemen, maar met je armen. Op een half uur zou hij klaar moeten zijn. Ik had echter nog nooit gebreid, dus vooraleer het opzetten lukte, was ik toch al gauw een paar uur verder. Maar I did it!


En omdat de wol nog niet op was, haakte ik er nog een muts bij. Pure improvisatie, allereerste haakwerk en dat is eraan te zien ook, maar ze is draagbaar en dat is wat telt.

Toen ik mijn grootmoeder vertelde dat ik aan het breien en haken geslagen was, kreeg ik een hoop wol die nog bij haar in de kelder lag, alsook enkele priemen en haaknaalden. Superenthousiast was ik! Ik ging dus meteen aan de slag met een cactus (groene garen van de Wibra, rode van mijn grootmoeder):


Ik denk dat die mijn bureau mag gaan sieren. Daar komt weinig daglicht binnen, dus zo'n nepcactus is ideaal.

Tot slot haakte ik ook nog een gsm-hoesje. Ook duidelijk te zien dat het door een beginner gedaan is, maar je moet ergens beginnen he!


Nu werk ik aan een shopper (schoudertas) van sokkenwol van mijn grootmoeder. Al zal die binnenkort op de tweede plaats komen, want ik ga eerst voor de deken van de CAL.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten