zaterdag 17 november 2012

Turks gehaakte miraclebeads

 
Deze ketting is turks gehaakt met miracle beads en rocailles 15/0. Miracle beads zijn kunststof kralen met een 3D-effect. Het lijkt wel alsof er een kraal in een kraal zit. Het is dan ook niet eenvoudig om deze kralen te fotograferen, want naargelang de lichtinval krijg je telkens een heel ander effect. Persoonlijk vind ik deze haaktechniek veel beter geslaagd met deze kralen dan met buisjeskralen (zie eerder blogbericht). Ik ben dan ook blij dat ik het nog eens geprobeerd heb.
 
Van zodra mijn collega haar polslengte doorgeeft, begin ik aan een anemone-armband voor haar. En verder ben ik ook nog bezig met een gehaakte ketting, een driehoekjesketting en een ketting met herrinboneschakels. Hou deze blog in het oog dus!
 
Ik heb een paar keer de vraag gekregen hoe turks haken in zijn werk gaat. Ik heb de techniek aangeleerd via dit filmpje op YouTube. Het is turks gesproken (althans, dat denk ik toch), maar het filmpje spreekt voor zich. Het oprijgen is een heel werkje, maar eenmaal aan het haken, gaat het echt snel en het resultaat is heel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten